28 Kasım 2010 Pazar

80ler müziği/modası veya... 20. yüzyılın en berbat toplu fotoğrafı!

Efendim, şu artık pehlivan tefrikasına dönen leopar desenler serimin muhtemelen en komik ve absürt bölümü için malzeme araştırırken, yukarıda gördüğünüz fotoğrafa rastladım ve uzuun uzun güldüm! Baktım, başka bir iş yapamıyorum, en iyisi ben bu fotoğraftan hareketle bir blog yazısı döktüreyim dedim.

Yıl 1986... Müzisyenlerin altın çağı... Rock ve Pop yıldızlarının, dolu dolu stadyumlarda onbinlerce genci coşturduğu, bu arada çuvalla para kazanıp paraları uyuşturucu ve seks partilerinde kürekle harcadığı yıllar, daha doğrusu bu yılların artık sonu diyebiliriz. O zamanlar daha "celebrity" tabiri çok sirkülasyonda değil, ama bu "halka mal olmuş" (!) sanatçıların aynı zamanda toplumsal bir sorumluluk taşıdıkları (taşımaları gerektiği) fikri yavaş yavaş yerleşiyor. Mick Jagger gibilerinin TV kameralarının içine bakarak "Gençler! Uyuşturucudan uzak durun!" diye toplumsal içerikli mesaj vermeye zorlandıkları bir dönem. Live Aid, "We are the world, we are the children" diye duygu dozu yüksek hayır etkinliklerinin çağı...

İşte, dönemin divası Tina Turner ablamız, Prince's Trust adlı, Prens Charles'ın (hani şu Diana ablamıza her türlü kötülüğü yapan sivri burunlu kötü adam!) kurduğu bir yardım kuruluşunun onuncu yıldönümü münasebetiyle, büyük bir konser organizasyonunun göbeğinde yer alıyor. Londra'da, Wembley Arena'da bir ünlüler geçidi formatında, "The Prince's Trust All-Star Rock Concert" adlı konser yapılmadan önce, konserin tanıtım fotoğrafları çekiliyor. İşte, yukarıdaki kare, bu fotoğraf çekiminden bir kel alaka enstantaneyi yansıtıyor!!!

Sıkıntıdan patlamak üzere çömelenler mi istersin, türüm türüm 80lerin artık günümüzde "80s party"lerinde karikatür malzemesi olan parlak, janjanlı kumaşlardan dikilmiş takım elbiselerini mi istersin... ne ararsan var bu fotoğrafta, moda adına!

Şimdi, gelelim işin müzik tarafına! Yüzlerine şöyle dikkatlice bakasınız, kimliklerini teşhis edesiniz diye, katılımcıların resimdeki "vesikalık"larını croplayıp bir araya getirdim.

Şimdii, sol baştan saymaya başlayın bakalım, 80lerin fırtına gibi esen bu pop ve rock yıldızlarından kaçının adını bilebileceksiniz? Ben oturdum, üşenmeden saydım. Tina Turner hariç, ancak 6sını tanıyabildim, ama o 6'nın 4'ünü bayağı iyi tanırım yani, o şekilde...

Puanlama için aşağıdaki cetveli kullanınız:

0-1 doğru: "Anneciğim! Bu amcalar, teyzeler de kim öyle!" diyorsunuz. Siz tam bir yeniyetmesiniz. 80lerde dünyada dinazorların yaşadığını düşünüyorsunuz, ama tabii ki yanılıyorsunuz!

2-5 doğru: Nüfus cüzdanınızda "Doğum tarihi: 198x" yazıyor. 80lerde doğmuş olabilirsiniz, ama o 10 çılgın yılı ıskalamışsınız maalesef. Siz bir 80ler bebesisiniz.

6-10 doğru: Bravo! 80ler gurusu olarak anılmayı hak ediyorsunuz! Ne günlerdi, değil mi!

11 doğru ve üzeri: Ablacım sen n'aptın yaa! Bak, devir değişti, biraz zamana uy lütfen! Tamam biliyoruz, TRT'nin 1986 yılbaşı gecesi programı harikaydı, ama televizyonun hoparlörüne teybi dayayarak Raks kasetlere kaydettiğin şarkıların hem modası geçti, hem de onların topunu internetten 30 saniyede indirebiliyosun. Salondaki kakmalı kadifeli koltukları kaldır artık, Nuri Alço'nun evinde bile kalmadı onnardan... Tamam, Madonna hala ortalıkta ve hala revaçta, ama onun liseden sınıf arkadaşları artık anane, babanne oldular. Seni 80lerden kalma antika ilan ediyor ve müzeye kaldırıyorum!

Son olarak, aşağıdaki iki kare, yukarıdaki kadar feci değil, ama yine de, herhangi bir gazete veya dergide yayınlanması durumunda ortalığı karıştıracak türden, süper eğlenceli fotoğraflar.


3 yorum:

  1. 3 doğrum var :D ama zaten nüfus kağıdımda 90 yazıyo :D

    YanıtlaSil
  2. benim de 3 doğrum var ben de 90 lıyım =D

    YanıtlaSil
  3. 90lı arkadaşlar, ikinize de teşekkür ediyorum. Epey zaman geçti, daha önce yorumlarınıza cevap vermeliydim, ama blogumun takipçileri arasında 70lerin 80lerin müziğine meraklı, kendine güvenen(!) başkalarının da çıkmasını beklerdim:)

    Neyse, arkadaşlar en altta, sol baştan "puslu sesiyle" Rod Stewart, yanında Beatles efsanesi Paul McCartney (Stella McCartney'nin babası), Tina Turner'ın sağında "cheesy" hitlerin üstadı Phil Collins... Bunlar kaçmaz!

    Orta sırada Elton John, Tina Turner'ın hemen sağ üstünde efsane gitarist Eric Clapton ve onun sağında hafif kel, Dire Straits grubunun unutulmaz gitaristi Mark Knopfler (Brothers in Arms albümü bir zamanlar CD formatında bütün zamanların en çok satan albümüydü...)...

    Vay be! Bir zamanlar TRT'de "dış kaynaklı müzik" klibi yayınlanacak diye saatlerce ekran karşısında beklerdik... Hey gidi günler!

    YanıtlaSil