6 Nisan 2011 Çarşamba
Desen Turu (2): Versace'nin Geometrik Desenleri
İlkbahar-yaz kolleksiyonlarında öne çıkan desenleri inceleme sevdasına, Styleboom'un "Desen karıştırma kılavuzu"nu okuduktan sonra düştüm. Önce moda dergilerindeki editoryallerde Boom'un "desen karıştırma kuralları" nasıl uygulanmış diye baktım, ardından Stella McCartney'nin turunçgillerle bezeli desenlerinin editoryallerdeki izini sürdüm. Bakalım nereye kadar gidecek desen turumuzda ikinci durak, Versace'nin mavi hakimiyetindeki geometrik desenleri.
Ymre Stiekema'nın, Harper's Bazaar Mart sayısında, desenleri konu alan bir editoryalde yer alan yukarıdaki fotoğrafını "Styleboom Armağanı: Rengarenk desenler!" başlıklı yazının girişinde de kullanmıştım. Ama, Ymre'nin upuzun ve dümdüz saçlarının havada uçuşması ile elbisenin eteğindeki püsküller arasındaki paralelliği şimdi farkettim! Aksesuarlar ve ayakkabı elbiseye mükemmel uymuş!
Editoryallere geçmeden, elbisenin ve de desenlerin Versace defilesinde podyumdan nasıl geçtiğine bakalım. Harper's Bazaar editoryalinde pek belli olmuyordu, ama elbisenin eteğindeki püsküller omuz ve sırt bölümünde de kullanılmış. Desenin bu uygulamasında mavi renk ön planda, ama cıvıl cıvıl bir gökyüzü mavisi veya saks-parliament mavisi gibi baskın bir mavi değil.
Bu sezon, desenleri karıştırma ön planda ya, aslında tasarımcılar karıştırma işinin büyük bölümünü kendileri halletmişler gibi görünüyor. Versace'nin kullandığı kumaş da aynen, deseni kendi içinde, önceden karışmış bir şekilde geliyor.
Versace'nin bu desenini ilk gördüğümde, aklıma hemen, Lost dizisinde Jacob'un yıllar boyunca dokuduğu kilimin desenleri gelmişti:)
Gerçekten de araştırınca, Versace deseninin eski Yunan'da kullanılan ve "Yunan anahtarı" olarak bilinen bir desene dayandığını gördüm.
Tıpkı Stella McCartney'in yaptığı gibi (Donatella) Versace de, dikkat çekici bir desen yakalayınca, onun türevlerini, farklı kıyafet formlarına uygulamaktan geri durmamış. Editoryallere geçtiğimizde göreceğiz, bu farklı formlardan en popüleri omuzları ve eteği püsküllü elbise, ama göbeği açıkta bırakan üst-etek kombinine de rastlıyoruz.
Bu desenin farklı uygulamalarına iki örnek daha. Özellikle Freja Beha'nın üstündeki elbisenin omuzlarındaki püsküller çok güzel duruyor, ama doğrusu bu desenin beyaz badanalı Ege adalarının turkuazı ve yeşili az, kayası-taşı fazla çivit mavisini andıran mavi ağırlıklı hali, bu kırmızı ağırlıklı halinden daha güzeldi. Hele son karede püskül dozunun artık epeyce aşıldığını söyleyebiliriz.
Versace kolleksiyonundaki daha düz parçalar üstünde bile, desenin temelini oluşturan, yukarıda örneğini verdiğim "Yunan anahtarı" formunun yalın bir biçimde kullanıldığını görüyoruz. İşte, birbirinden farklı renk, kumaş ve kesimdeki elbise, kıyafet ve aksesuarların biraraya gelmesiyle oluşan bir "kolleksiyon"u birarada tutan şey, bir fikir birlikteliği ve Versace kolleksiyonunda, seçilen renkler ve "Yunan anahtarı" desenindeki ısrar ile bu birlikteliğin başarıldığını görüyoruz.
Yazının devamında, Versace'nin bu desenlerinin editoryallerde nasıl stilize edildiğini göreceğiz.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder