12 Mart 2013 Salı

Tasarımcının kendi kıyafetlerini giymesine örnek olarak Isabel Marant


Son Paris moda haftası fotoğraflarına bakarken, Isabel Marant'ın defileden sonra seyircileri selamladığı kare dikkatimi çekti. Marant, kendisinin 2009-10 Sonbahar-Kış kolleksiyonundan "örgü kürk" bir ceketle çıkmıştı podyuma. Bu kürk haricinde, baştan ayağa "basics" sınıfından siyahlara bürünmüştü. Düşündüm. "Terzi söküğünü dikemez" derler ama ben modacının kendi tasarımlarını, hele günümüzün ultra hızlı ritminde nerdeyse vintage sayılacak üç yıl öncesine ait kolleksiyonundan bir parçayı giymesini seviyorum.


Blogumun takipçileri hatırlayacaktır, Isabel Marant'ın bu kürk tasarımları üstüne iki yazı yazmıştım. İlk yazıda bu kürklerin aslında "örgü" olduğunu anlatmış, ikinci yazıda bu kürkleri çok seven Victoria Beckham'ın fotoğraflarına yer vermiştim. Isabel Marant'ı görünce, Victoria Beckham haricinde bu örgü kürkleri giyen birkaç ismin görüntülerini paylaşmak istedim sizinle.


Irina Shayk 2 yıl önce, 15 Şubat 2011 günü New York'ta bir televizyon talk show programı çekimleri öncesi ve sonrasında giymiş bu Isabel Marant tasarımı örgü kürkü. Sağda, ceketin sol ön tarafının dışını değil içini görüyoruz. Yani bu ceketin astarı yok. Örgü olduğu için içi de dışı da kürk...



Bu hatunda da ne bacak varmış ya öyle! Irina Shayk'ı Sports Illustrated dergisine verdiği pozlardan ve tabii ünlü futbolcu Christiano Ronaldo'nun sevgilisi olmasından tanıyoruz. Rus güzeli Irina'nın soyadının aslında Shaykhlislamova'dan (Kaan Yakuphan misali!) kısaltma olduğunu öğrenince epey bir şaşırmıştım. Bizim bildiğimiz Osmanlıdaki şeyhülislam kelimesinden geliyor soyadı. Demek ki kökü Tatar Irina'nın. Tatarlar, Cengiz Han'ın Moğol ordularının Karadeniz'in kuzeyinden Avrupa'ya yaptıkları akınlarda Kırım ve Kazan bölgelerine yerleşmiş, müslüman olmuş, Osmanlılarla yakın ilişkileri olan Türk soylu bir topluluktur. Ruslar ta Korkunç Ivan döneminde, 16. yüzyılda Kazan Tatarlarını hakimiyetleri altına almışlardı ve pek çok Tatar asilzade ailesinin çocuklarını Moskova'ya götürerek Ruslaştırmışlardı.


Bunlar da Irina Shayk'ın talk show çekimi çıkışı görüntüleri. Simli mini elbisesinin üstüne kürk ceket çok yakışmış, tabii gözlerinizi sütun bacaklarından ayırıp kıyafetine bakabilirseniz!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder