Bu elbise bir taraftan altın sarısı simli işlemeler ve boncuklarla süslü, ama diğer taraftan da çok farklı bir sadelik taşıyor içinde. Gerçi en sağda işşlemeler yakından ayrıntılı olarak görünüyor, ama elbiseye bir bütün olarak bakınca bu işlemeler sanki ağaçtan düşen yapraklara veya ışığa kanat çırpan kelebeklere benziyor. Göğüs dekoltesini boylu boyunca kaplayan samur kürk elbiseye çok yakışmış. Kürkün soldan sağa hafif bir kavis çizmesi, ucundaki saten fiyonku ve elbiseyle renk uyumu, göze çarpan mükemmel detaylar. Mankenin saçı, makyajı, duruşu, aksesuarsız yalınlığı, hepsi çok hoş.
Evet, birkaç gün önceki Oscar ödül töreninde Cameron Diaz giydi bu elbiseyi ama ben Keira Knightley'in üstünde görmek isterdim. Cameron Diaz'ın saçları, elbisenin altın sarısı ışıltısı içinde boğulmuş. Bence defiledeki mankenin saçları gibi biraz daha koyu olmalıydı. Cameron Diaz göze batacak aksesuarlar kullanmayarak doğru yapmış, ama tabii benim tercihim kürkü çıkarmaması yönünde olurdu... Elbisenin güzelliğini size daha iyi göstermek için Cameron Diaz'ın birkaç resmini kolajladım.
Oscar de la Renta'nın bu elbisesi, bana yıllar önce Britney Spears'ın giydiği bir elbiseyi hatırlattı. Britney Elle dergisinin Ekim 2000 sayısının kapak kızı olmuştu ve Britney'yi konu alan kapsamlı bir editoryal dergide yer almıştı. Tabii daha Britney'nin evlenmesinden, çocuk sahibi olmasından ve eşinin onu terk etmesinin ardından kafayı yemesinden önceki bir dönemden söz ediyorum. Genç kızlıktan çıkıp olgunluğa adım atmaya çalıştığı bir dönem. Zaten fotoğrafa eşlik eden yazı, "Bozulmamış gençliğin zirvesi olarak pazarlanan bir pop star hayranlarını küstürmeden nasıl bir kadın olur?" diye soruyor. Sonraki yıllarda Britney'nin bu sorunun cevabını nasıl veremediğini kameralar eşliğinde canlı yayında hep birlikte izledik...
Britney'nin giyim tarzı daha sonra tam anlamıyla rüküşlüğe gömüldü, ama bu editoryalde giydiği kıyafetler, bu elbise gibi şıklık ve zarafetin doruklarındaydı. Açık yeşil-pembe gül desenli kumaş elbiseye gençlik ve romantizm katarken omuz ve etekteki samur kürk kenarlar elbisenin daha bir formel ve şık durmasını sağlıyor.Romantik balo elbiseleri, çiçek desenli veya işlemeli zengin kumaşlar, kürklü kenarlar... Bu ana temaları paylaşan birkaç örnek daha o zaman.
Yasmeen Ghauri ve Karen Mulder, Valentino'nun 1991 "haute couture" kolleksiyonundan iki elbise ile. Yasmeen'in elbisesinin düz eteği ile üst kısmındaki "crinkle" ve çapraz görünüm arasındaki kontrast, yandaki fiyonkla tamamlanıyor. Bugün podyuma çıksa güncelliğinden hiçbir şey kaybetmemiş diyeceğimiz bir elbise. Karen Mulder'in elbisesinin kopkoyu bordo kadife rengi gözalıcı. Her iki elbisedeki kürk detaylar son derece şık duruyorlar. Yine her iki mankenin makyajları da olağanüstü, özellikle Karen Mulder'in kırmızı ruju!
Son olarak, Priscila de Gustin'i, Balmain'in iki "haute couture" kıyafeti içinde görüyoruz, soldaki 2001, sağdaki 2002 kolleksiyonundan. Altın sarısı parlak simler, pembe-fuşya-bordo renkler ve samur kürkün kahve tonları, gösterişli ve zengin bir renk paleti sunuyor. Soldaki mantonun çiçek desenli kumaşı bana Britney'nin elbisesini hatırlattı, ama Balmain'in bu iki tasarımı da romantizmden çok ihtişamı öne çıkarıyor.
Kesinlikle Keira giymeliydi Diaz yerine..
YanıtlaSil