15 Ağustos 2010 Pazar

Sigrid Agren'in duru bakışları


Dün başka bir blog yazısı için Kenzo'nun 2010 sonbahar-kış defilesi resimlerine bakıyorum, yukardaki kareye gelince bir anda durdum ve "Ben yüzü tanıyorum!" dedim. Dahası, sadece yüzü tanımak değil, sanki bu pozun aynısını daha önce bir yerlerde görmüş ve hayranlıkla belleğime kazımıştım, ama nerde? Kim bu güzel?

Şu yüzün güzelliğine bakar mısınız? Uzun süre anoreksiden malül, kemikleri sayılacak derecede zayıf ve hatırda kalacak bir özelliği olmayan, moda endüstrisinin "elbise askısı" muamelesi yaptığı kızlardan sonra böylesine "pretty" bir yüzle karşılaşmak ne hoş bir sürpriz! Peki ya varla yok arası makyaj? Modelin yüzüne ne de güzel yakışmış, değil mi?

Elbisenin çiçek desenleri, renk uyumu, yakasındaki süslemeler ve kürk detayı, hepsi harika ama modelin duruşu, endamı olağanüstü. Tam bir zarafet abidesi!

Tamam! Şimdi hatırladım! Oscar ödül töreninde Cameron Diaz'ın üstünde gördüğümüz Oscar de la Renta tasarımı elbiseyi defilede taşıyan kız bu, hatta o elbise üstüne bir blog yazısı bile yazmıştım.
Hemen gittim, o yazıyı tekrar okudum. Hayret, Oscar de la Renta elbiseden "bir taraftan altın sarısı simli işlemeler ve boncuklarla süslü, ama diğer taraftan da çok farklı bir sadelik taşıyor içinde" diye, mankenden de "saçı, makyajı, duruşu, aksesuarsız yalınlığı, hepsi çok hoş" şeklinde söz etmişim, ama mankenin kim olduğunu yazmamışım.

Hemen araştırmaya koyuldum. Bu güzelin adı Sigrid Agren. Kulağa Nordik bir isim gibi gelse de Fransızmış, Martinik'te doğup büyümüş. Ve sıkı durun, Sigrid 1991 doğumluymuş! Mankenliğe sadece 2 yıl önce, 2009 sonbahar kış defilelerinde başladığını ve lise bitirme sınavları nedeniyle bir sonraki sezon defileye çıkmayıp ders çalıştığını düşünebiliyor musunuz!!

Yukarıdaki kareler, 2008'de yani Sigrid daha 17 yaşındayken çekilmiş ve daha ergenlik çağını bitirmemiş bir genç kız iken bile son derece olgun, oturmuş ve sade pozlar verebildiğini gösteriyor.

Sen onca yıl oku, çalış, çabala, bir yerlere gelmeye çalış, bir Fransız kızı çıksın, iki yılda dünyanın en iyi 50 mankeni sıralamasında 19. sıraya geliversin. Dünya böyle işte, sevgili okurlar. Sigrid'in Allah vergisi güzelliği karşısında maşallah! diyelim, nazar değmesin...

1 yorum:

  1. Bu kız nedense benim de ilgimi çekiyor, gözlerinde bir hoşluk var, bir yerde gördüğümde mutlaka ilgileniyorum, bakıp geçemiyorum :)

    YanıtlaSil