27 Aralık 2010 Pazartesi

Moda başkenti olmak için bize bir Olivia Palermo bir Natalia Vodianova gerek

Eğer futbola biraz ilginiz varsa kesin duymuşsunuzdur, geçenlerde 2018 ve 2022 dünya futbol şampiyonalarının hangi ülkede yapılacağı FIFA'da oylandı ve bu büyük organizasyonlar Katar ve Rusya'ya gitti. Bu oylama öncesinde her ülke ünlü isimleriyle medya kampanyası yürüttü, kulis yaptı. İşte oylama günü, ülkesinin adaylığına destek veren Rus süpermodel Natalia Vodianova'yı, Roberto Cavalli'den leopar desenli bir elbise içinde görüyorsunuz.


Diğer bir aday ülke de Avustralya'ydı, onlar da ülkelerinden çıkardıkları "milli süpermodel"leri, 80ler ve 90lara damgasını vuran isimlerden Elle MacPherson'u göreve çağırdılar, ama Elle'in desteği yetmedi.

İngilizler 2018 için epey iddialıydılar, bu çabalarında baştan beri David Beckham öne çıkmıştı, son anda tahtın gelecekteki varisi Prens William da kampanyaya katıldı, ama yetmedi. İngilizler hayal kırıklığına uğradılar. Sonra da hemen oy kullanan FIFA delegelerinin oylarını para karşılığı sattığını, FIFA başkanı Sepp Platter'in de bu yolsuzluğa bulaştığını iddia etmeye başladılar. Doğrusu merak etmedim değil, acaba İngilizlerin kampanyasını David değil de Victoria Beckham yürütseydi sonuç değişir miydi?


Natalia Vodianova'nın en başta yer alan resmini oylamanın ertesi gün gördüm ve "Rusların alması süpriz olmamış!" yorumunu yaptım. Ben FIFA delegesi olsam, Natalia Vodianova gelip bana kulis yapsa, ben de oyumu Rusya'ya verirdim! Herhalde FIFA başkanı ile aramda şöyle bir diyalog geçerdi:

FIFA Başkanı: "Evet Coşkun bey, aday ülkelerin sunumlarını izlediniz. Oyunuz hangi ülkeye?"

Coşkun Hürsel: "Pardon bay başkan. Şimdi, özetleyecek olursak, İngiltere şu kadar milyon dolar yatırım yapmayı vaat ediyor, bir de David Beckham'ları var, öyle mi?"

FIFA Başkanı: "Evet, David Beckamları var, doğru."

Coşkun Hürsel: "Avustralya üç yeni stad yapacakmış, ayrıca Elle MacPherson'un desteğini almış, doğru mudur?"

FIFA Başkanı: "Doğrudur."

Coşkun Hürsel: "Peki, Rusların nesi var?"

FIFA Başkanı: "Avustralya'nın Elle'i varsa, Rusların Natalia Vodianova'sı var."

Coşkun: "Abi tamam o zaman, ben oyumu Natalia'ya, pardon Rusya'ya verdim gitti!"


Ama esas soru şu: Bir de bizim aday olduğumuzu düşünsenize, Natalia'nın Elle'in karşısına kimi koyardık?

Uzunca bir süredir, IFW'dir, uluslararası moda haftalarında Türk tasarımcıların yer almasıdır, Vogue Türkiye'nin çıkmaya başlaması, H&M'in Türkiye'ye gelmesidir, pek çok önemli moda olayının ardından, "Türkiye yakında önemli bir moda ülkesi olacak, İstanbul moda başkentleri arasına girecek" türü kehanetlerin sıkça yapıldığını görüyorum. O zaman soruyorum:

Rusların Natalia Vodianova'sı, Natasha Poly'si, Eugenia Volodina'sı var. Kimbilir kaç Vogue'a kapak olmuşlar, kaç Victoria's Secret Fashion Show'a çıkmışlar. Brezilyalıların Gisele Bundchen'i, Alessandra Ambrosio'su, Caroline Trentini'si var. Belçikalıların Elise Crombez'i var. Avustralyalıların Elle MacPherson'u, Miranda Kerr'i var. Bizim kimimiz var?




Son yazımda Olivia Palermo'nun giydiği kıyafeti teşhis edeyim derken, bugünün internetinde artık ünlüler ne giyiyorlarsa marka marka öğrenmenin sadece bir tık mesafesinde olduğunu anlatmıştım. İşte, modanın başkenti olmak istiyorsanız, size harika bir fikir! Olivia Palermo'ya bir gardrop dolusu kıyafet gönderin. Bir gün Özgür Masur tulum, ertesi gün Özlem Süer şifon bluz, sonraki gün ise Zeynep Erdoğan elbise giysin. Sonra bakın, Hello'dan InStyle'a, outfitidentifier.com'dan justjared.com'a herkes, Olivia'nın üstündeki bu muhteşem kıyafetleri konuşuyor, bir anda dünyanın dört bir tarafından siparişler yağmaya başlıyor!

Kim Kardashian'ın adı Kerime Kardeşcan olsaydı ve sürekli Türk modacılarının kıyafetlerini giyseydi, düşünün bu modacıların tanınırlıkları nasıl birden tavan yapardı?

Daha Oscar ödül töreni öncesi kırmızı halıda yapılan paha biçilemez marka tanıtımlarına hiç girmedim bile!

Daha katetmemiz gerek çook yol var...

2 yorum:

  1. didem soydan ? açıkçası başka da pek isim bilmiyorum. ama diyorum bir sonraki Vogue kapağında yani 12.sinde 3 türk model olsun. ocak kapak yazılarını da bekliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Didem Soydan çok soguk, bir Natalia Vodianova bir Oliva Palermo olamaz aslinda bence.

    YanıtlaSil