17 Şubat 2012 Cuma

Michael Kors'tan Simay Bülbül'e



Bloglarda Simay Bülbül'ün IFW defilesini takip ederken, yukarıdaki kürk manto çok hoşuma gitmiş, hatta bir bloga "Bende Michael Kors esintisi uyandırdı!" yorumunu yapmıştım. Michael Kors'un New York moda haftasındaki son defilesinde, Simay Bülbül'ün mantosuna benzer bir parça görünce bu postu yapmaya karar verdim.


Böyle kolları giyilmemiş, omuza alınıvermiş manto, ceket ve hırkalar bana çok "cool" gelir:) Yani nasıl desem, sanki "Şu an üşümüyorum, ama üşürsem lazım olur diye alıverdim omzuma" gibi umarsız bir tavır mesajı alırım. Bir de, burada olduğu gibi giyenin omuzlarından düşmesin diye elleriyle yakadan tutuşu, arada bir düzeltişi hoştur. Benim, "Kadınlar neden böyle çanta meraklısı?" sorusuna verdiğim bir cevap var, bence erkekler gibi ellerini sokacakları cepleri olmadığı için kadınların elleri çok boşta kalıyor, ellerini nereye koyacaklarını şaşırıyorlar. Bir çanta olursa ama, o çantayı omuzlarına veya dirseklerine asarlar, bu da uzun kollarını kırmak için bir fırsat verir. Neyse, fazla uzatmayayım ben:)


İşte bu da, bana Simay Bülbül'ün mantosunda Michael Kors'u hatırlatan parça. Sonbahar-Kış 2010-11 kolleksiyonundan. Tamam, kürk sıcak tutar, ama bu bir manto değil, uzun ve kolsuz bir yelek! Defilenin stilisti, kürk yeleği ve yağ yeşiline çalan derin V yaka trikoyu böyle sunmayı uygun görmüş. Abbey Lee Kershaw'a da çok yakışmış!


Gerek Simay Bülbül, gerekse Michael Kors'un kürklerinin iki ortak yönü var. İkisi de çakal (coyote) kürkünden yapılmış ve ikisinin de böyle kırkyama gibi bir görüntüsü var, dokusu tek düze değil. Bunun nedeni, bütün postlardan değil, postların sağından solundan kırpılan parçalardan yapılmış olmaları. (Simay Bülbül mantonun yakasının farklı olduğuna dikkat edin. O tek bir parça posttan yapılmış. Yaka gösterişli bir bölüm olduğu için yakada en güzel, en kabarık ve düzgün tüylü kürkler kullanılır). Bu kürk parçalarının kimisinde tüyler uzun kimisinde kısa. Kimisi koyu kimisi açık renkli. Kürkçü açısından bakılacak olursa bu kürkler, başka türlü olsa atılacak parçaların değerlendirilmesine yarıyor, böylece kürkten tasarruf edilmiş oluyor. Tasarımcı açısından ise, farklı bir doku (texture) elde etmenin bir yolu oluyor bu.


Michael Kors kürk yeleği, Kelsey Van Mook'un üzerinde, Flare dergisi Ocak 2011 sayısındaki bir editoryalde görüyoruz. Yine kamel bir body ile kombinlenmiş. Bu kürk rengi, kamel ile çok uyumlu.


Bu da, Michael Kors'un birkaç gün önce New York moda haftasındaki Sonbahar-Kış 2012-13 defilesinden. Kors, 2 yıl aradan sonra aynı kürkü bu sefer bir ceket ve şapka olarak kullanmış.


Son olarak, böyle toprak tonlarında kürk parçaların kırkyama gibi kullanıldığı bir kürk yelekten söz etmek istiyorum. İki yıl önce, Fabrika kolleksiyonunda Emina'nın tanıttığı bu kürk yeleği konu alan bir blog yazısı yayınlamıştım.

3 yorum:

  1. Ne güzel yorumlamışsınız. Siz söylemeseniz ben bu kadar dikkat etmezdim açıkçası.Simay'ın kürkü de Michael Kors esintisi olsa da(!) yine de güzel olmuş. Severim ben Simay Bülbül'ü.

    YanıtlaSil
  2. yeni deri markamız berinza nın defilesinden ve kullandıgı kürkleri de anlatarak bizi aydınlatırsan çok sevinirz =)

    YanıtlaSil
  3. Papiş Style, ben Simay Bülbül Michael Kors'tan kopya çekmiş demek istemedim, sadece kullanılan malzemedeki benzerliğe dikkat çektim. Bu tarz parçalı kürkler eskiden beri bilinir, mesela 70lerde pek bir modaymış.

    Girlshygirlguide, Tuğba Berin'i defilesi öncesinde de facebook'tan takip ediyordum, bir fırsatını bulursam bloguma konu edeceğim tabii ki:)

    YanıtlaSil