9 Ekim 2010 Cumartesi

Havalar soğudukça sıcacık örgülerin cazibesi artıyor

Bu yıl benim için kışın geldiğinin habercisi, Anna Jagodzinska'nın Vogue İngiltere Ekim sayısında giydiği Salvatore Ferragamo kazak oldu. Sıcacık örgüler, soğuk kış günlerinin vazgeçilmezidir, bu kazak rengi, saç örgüsü modeli ve insanı sarıp sarmalayan sıcaklığıyla hayranlığımı kazandı.

Fotoğraftaki tüm ayrıntılar insana sıcacık ve yumuşacık bir his veriyor. Keskin olmayan, "fuzzy" bir odak, Anna'nın havada uçuşan sarı saçları, fotoğrafa hakim sarı-kahve-kırmızı renk paleti, kazağın kalın saç örgüsü modeli... İngilizce yazıyor olsaydım "Exquisite!" derdim, herhalde bu hissi Türkçe en iyi karşılayan ünlem nidası "Enfes!" olmalı.

Hayran olduğum ikinci fotoğraf Vogue Türkiye Ağustos sayısından. Kemik rengi, ekru, krem, "eggshell", bej, beyaz... Bu renklerin hepsi yumuşacık trikolarda çok güzel durur, Vogue Türkiye'de Sara Blomqvist'in editoryalindeki bu karedeki kemik rengi parçalar olağanüstü güzellikteler.

Kombin o kadar başarılı ki ilk bakışta sanki tek parça gibi duran kıyafet aslında bir kazak ve üstüne iki hırkadan oluşuyor. Ben çiçek motifli hırkaya aşık oldum. Çocukluğumda annelerimiz arasında çok moda bir örgü modeli vardı, Türkan Şoray kipriği diye bilinirdi, bana onu ve çocukluğumun soğuk ve karlı geçen ama annelerimizin örgüleriyle sıcacık hatıralar bırakan kışlarını hatırlattı.

Bir de Tatiana Cotliar'ın, Numero dergisinin 117 nümerolu son sayısında (Ekim 2010) yer alan şu fotoğrafını paylaşmak istiyorum sizinle. Sisley'den bir moher kazak. "Sade" bir kazak diyebiliriz, ama işte güzelliği de o sadeliğinde yatıyor. Benim aklıma ilk gelen sahne şöyle: Bir Pazar sabahı. Evde kaloriferler yanmıyor. Uzun ve yorucu bir gecenin ardından buzz gibi bir eve uyanıyorsunuz. Hemen yandaki komodinin üstünde duran Sisley moher kazağı giyiyor, aceleyle kapı önünden gazeteyi alıyorsunuz. Sonra yatağa girip keyif yapıyorsunuz. "Sade" bir keyif...

Evet bu son karede örgüler yok, ama Vogue Türkiye'deki Sara Blomqvist editoryalini o kadar beğendim ki, blogda üstünde çokça durduğum kürk yelekler ve kürk-blue jean kombinleri konularına güzel bir örnek olduğu için sizinle paylaşmak istedim. Roman kürk yeleğin omuz işlemeleri çok güzel görünüyor; daha önce kürk yeleklerde rastlamadığım dikkat çekici ve de önemli bir ayrıntı. Bu kürk yeleği başka editoryallerde, başka kombinlerle de görmeyi çok istiyor ve merakla bekliyorum.

Bu kışın epey soğuk geçeceğini söylüyor meteoroloji raporları. Kış ne kadar soğuk geçerse geçsin, örgüler ve kürkler bizi ısıtmaya devam edecekler...

2 yorum:

  1. hepside birbirinden güzelmiş Kışın gelmesi bu örgü trikoları giyebildiğimiz içinde güzel aslında:)

    YanıtlaSil
  2. Çok zayıf biri değilim ama kürk yeleklerden almak istiyorum.Elbette üzerimde nasıl duracağını denemeden bilemem.Ayrıca bu kürk yeşeğe de bayıldım :)

    YanıtlaSil