24 Ekim 2010 Pazar

300 liraya kaşmir manto olmaz, peki 450 liraya?


Geçen kış "300 liraya kaşmir manto olur mu?" diye sormuş ve "Olmaz!" diye cevap vermiştim. Geçenlerde, Vogue Türkiye'nin Ağustos sayısını karıştırırken, "düşeş" başlıklı, sezonun devetüyü (camel) renk trendini tam da düşeşe getiren bir editoryale rastladım. Yukarıdaki fotoğrafta Özlem Kaya marka "taba" rengi kaşmir mantonun fiyatını 450 TL olarak görünce hemen atladım tabii. Fotoğrafta çok güzel görünüyor, rengi, kesimi, hafif tüylü dokusu...

Öte yandan, modelin mantonun içine giydiği Cashmere in Love kazağın fiyatının bile 348 TL olduğunu düşünecek olursak, %100 cashmere veya "hakiki" kaşmirden çok, benim geçen yılki yazıda sözünü ettiğim "300 liralık kaşmir" yani görünüşü ve dokunuşu kaşmir gibi olmakla beraber sentetik kumaştan dikilmiş bir manto olma ihtimali ağır basıyor. Özlem Kaya'yı internette aradım, www.ozlemkaya.com diye bir site var, ama henüz yapım aşamasındaymış... Eğer bir yerde bu mantoya rastlarsanız, benim için etiketine bakar mısınız, acaba ipliğindeki kaşmir oranı kaçmış?

Bu arada, Cashmere in Love kazağın rengini, ama özellikle de yakasını çok beğendim. İngilizcede "cowlneck" diyorlar bu tür dökümlü yakalara, çok kadınsı ve şık buluyorum.


Hazır bu editoryale değinmişken, dikkatimi çeken bir iki kıyafetten daha söz etmek istiyorum. Gerçi alt yazıda Zeynep Duygulu'nun ayakkabısına vurgu yapmışlar, ama ben Elif Cığızoğlu bluz ve eteği beğendim. Dar etek her bedende iyi durmayabilir, ama bu karede Karolina Krombez'in üstünde enfes durmuş.

Bu arada, bu editoryalin modeli Karolina Krombez'i de çok merak ediyorum. Hakkında pek az şey bulabildim. Hani soyadından yola çıkarak, acaba Elise Crombez'in kızkardeşi mi diyeceğim, ama Elise Belçikalı, Karolina ise muhtemelen Doğu Avrupalı, Prag dolaylarından gibi görünüyor.

Zeynep Tosun'un bu krem rengi tulumunun çok güzel bir kesimi var. Uzun boylu Karolina'nın üstünde bol paçaları çok şık durmuş. Kahve tonlarında deri-süet kemer, bot, ceket, çanta... Her türlü kombinde parıldayacak bir parça.

Madem kaşmir mantodan söz açtım, yukarıdaki Alexander McQueen yakasız kaşmir mantoyla kapatayım. Mantonun içindeki elbise de McQueen. Bu mantoyu giydikten sonra ayna karşısında türlü çeşitli atkılar ve şallarla nasıl durduğuna bakmak çok eğlenceli olurdu, kesin!

5 yorum:

  1. Kaşmir tabi ki çoook pahalı olarak bilinen ve hem değerli hem de kış için kullanışlı bir kumaş türü. Eskiden Türkiye'de yurtdışından özellikle İtalya'dan ithal edildiği için neredeyse küçük bir servet değerinde satılırdı. Şimdilerde de çok pahalı ama eskisi gibi değil.
    Yine de 350-400 liraya imkansız gibi bir şey...Sözünü ettiğin ucuz kaşmir manto da ya muhtemelen kaşedendir, ya da Çin'in kaşmire birebir benzettiği ama içinde çok az oranda kaşmir bulunan kumaşlarındandır.

    YanıtlaSil
  2. Kasmire asik olmayan bi' tek ben miyim ya =) Güzel ve yumusak buluyorum ama söyle bi' sorunum var kasmir kazaklar genellikle Galeries Lafayette'lerde bulunuyor ve orada The Koople, Sonia Rykiel, Zadig&Voltaire, Maje gibi favori markalarim da var. Sizce sade bi' kazaga mi 150 euro vermek daha cazip geliyor kurukafali bi' tisorte ya da rengarenk bi' aksesuara mi :))

    Ama 450 liraya kasmir bi' mantoya ben bile hayir demem ! :)

    YanıtlaSil
  3. Pınar Gencal, ben de aynı fikirdeyim.

    Tuba, bazıları kaşmire ilk görüş ve dokunuşta aşık olur, bazıları ise yıllar boyu bir kaşmir kazağı yıllar boyu severek giydikten sonra. Sanırım sen ikinci gruptansın:) Sade bir kazağa 150 Euro verdikten sonra onu rengarenk bir vintage ipek eşarpla hareketlendirmek her zaman elinizde:)

    YanıtlaSil
  4. konuyu kaşmirden uzaklaştırmış olacağım ama Alexander McQueen manto bileklere kadar inseydi daha güzel olmaz mıydı?

    YanıtlaSil
  5. mgntwmn, Olmaazz, İngiliz hatunları karda kışta çorap bile giymeden cıbıldak gezdikleri için o kalın bacaklarını illa göstermeleri gerekiyor ne olacaksa, o yüzden kısa olmalı:)

    YanıtlaSil