13 Ekim 2010 Çarşamba

indiecultvintage madeninden çıkan başka hazineler


Geçen ay ebay'de indiecultvintage tarafından listelenen vintage güzelliklerini yazmıştım. O zaman aklımda kalmıştı indiecultvintage, şimdi fırsat bulunca hemen tekrar yazmak istedim. Şu yukarıdaki elbiseye bakar mısınız! Payetli, ışıl ışıl bir mini siyah elbise, ama ne elbise! Bir uçtan diğerine uzanan çapraz fermuarlarla elbisenin dekoltesi ve dolayısıyla seksapeli bir anda tavan yapabiliyor!

Bizim popçulara klip çeken bir yönetmen olsaydım anında atlardım bu elbisenin üstüne! Cıstak cıstaklı bir dans parçası düşünün, bir disko sahnesi. Yanar döner ışıkların altında Hande, Demet, Hatice veya Atiye, artık yaldızlı yıldızınız kimse sahnede dans ediyor, çevresinde de Tolga Han Dans Okulu'nun taze mezunlarından bir grup, oğlanlardan biri elbisenin fermuarlarını açarken diğeri kapıyor, biri açıyor, diğeri kapıyor... İşte size bir klip!

"Bu elbiseyi giymek cesaret ister" yorumlarınıza peşinen katılıyorum bu arada...


60larından, 70lerden kalma, Cher'in henüz estetik maratonuna başlamadığı, Sonny ile birlikte takıldığı günlerde giyebileceği türden bir kürk yelek bu. Leopar desenlerden bahsediyoruz, bir yaban hayvanı kürkünü andıran deseni var yakasında, ama büyük ihtimalle bu desende boyanmış tavşan kürkünden yapılmış. Çivit mavisi kot pantolon, şapka ve isyankar saçlarla tam hippie dönemini yansıtan bir kombin.


Yukarıdaki kürk yelekle aynı ruhu taşıyan bir başka parça, salaş dökümlü duruşu bir pelerin olmasından kaynaklanıyor. Bu da yine leopar desenlerine boyanmış tavşan kürkünden yapılmış olmalı. Modelin üstündeki Alexander Wang mini etek-şort çok şık, ama altına dantelli siyah bir çorap veya siyah deri tayt da çok yakışır bence.

Bu elbisenin her şeyini çok sevdim. Rengi nefis mesela, ama ne demeli bu renge: saks mavisi? gece mavisi? Yok yok, bu rengin adını biliyorum, ama çıkaramadım işte:) Saten kumaşın parlaklığı bu renkte muhteşem. Sonra şu pileler, drapeler, balon kollar! Askılı omuzlar! Hepsi güzel diyelim kısaca biz.


Sezonun gözde iki trendi askeri kıyafetler ve pelerinleri birleştirmiş bu vintage pelerin. Metalik sarı düğmeler dikkat çekiyor. Kamel rengi bir pantolonla çok güzel bir kombin olabilir bence. Ayrıca çok çeşitli DIY projelerine de açık bu pelerin. Görüyorsunuz ilham kaynağı çok, yeter ki siz ilham arayışında olun!

5 yorum:

  1. Evet elbise muhteşem ve tam kliplik gerçekten ben şarkıcı olsaydım çıkış parçamı bu elbiseyle yapardım:)) Acaba olabilirmiyim yaa:)) Pelerininde rengi super sırf bunu giymek için sarışın bile olurum ben:)

    YanıtlaSil
  2. uhuu elbiseye bak iimiş :) ayrıca mimledim seni ;)

    YanıtlaSil
  3. elbise muhteşem! böyle şeyler görünce de neden bu tarz şeyleri giyebileceğim ortamların olmadığını düşünürüm.

    pelerin güzelmiş ama fazla üşümeyen insanlar için.

    neden çok güzel olan kıyafetlerin kullanım alanları kısıtlı oluyor? :/

    YanıtlaSil
  4. Fashion house by zeto, Şarkıcı olmasan da müzik sektörüne stilist/kostüm tasarımcısı olabilirsin mesela!

    Ayshenur, Mimi gördüm, ama ben utangaç biriyimdir, bilmiyorum altından kalkabilecek miyim?

    Sevil, başarılar diliyorum:)

    mgntwmn, acaba kullanım alanları kısıtlı olmasa güzel olmazlar mıydı? diye düşünmeden edemiyorum. Yanılıyor muyum?

    YanıtlaSil
  5. aslında yanılmıyorsunuz sanırım. basit bir mantıkla kullanım alanı geniş olan bir ürün çok kişi tarafından tercih ediliyor ve özelliğini yitiriyor gibi. ancak kullanım alanı dar olan bir ürün daha az kişi tarafından tercih ediliyoru ve özel olmaya devam ediyor.
    eşyaya bağımlılığa hayır!
    not: dün manyaklar gibi alışveriş yapmış olan bir terazinin günah çıkartma medcezirleridir. kusura bakmayın.

    YanıtlaSil