17 Ekim 2010 Pazar

Vogue Amerika'da Vakko reklamı, hem de Cindy Crawford'la!


Eskiden Türk modasının dışa açılması denince bu daha çok futbol takımlarımızın Avrupa'daki durumu veya Eurovizyon şarkı yarışmasında aldığımız puanlar gibi daha çok "Avrupa Avrupa duy sesimizi!" şeklinde, Batı'ya karşı sesimizi duyurma, gücümüzü kabul ettirme, kendimizi tanıtma paradigmaları içinde anlaşılırdı. Modacılarımızın Paris'te defile düzenlemesi mesela, büyük bir olaydı.

İşte, bu "zaferler silsilesi"ne eklenebilecek bir başarı, bir zamanlar Türkiye'de "moda" denince akla gelen ilk marka olan Vakko'nun Amerikan Vogue dergisinde çıkmış bir ilanı. Hem de, döneminin en ünlü süpermodeli Cindy Crawford'la! Vakko'nun logosu bildiğimiz, alıştığımız logodan çok farklı ama. Acaba neden?

Hayal meyal hatırlıyor gibiyim, gazetelerde bu ilanın ardından çıkan manşetleri, ama hayal meyal...

Vogue'un hangi sayısında, hangi yıl yayınlandığını yazmıyorum, biraz meraklanın diye. Belki bir bileniniz çıkar, kimbilir? Siz biraz düşünün, olmadı birkaç güne kadar cevabı yorumlarda...

Bu arada, elbise de güzelmiş.

Ek: Tuba'ya teşekkürler, bu kadar kısa sürede cevabı bulduğu için! Vakko'nun Vogue Amerika'da Cindy ile bir reklamı daha çıkmış, hazır konu açılmışken bu yazıya onu da ekleyelim:

8 yorum:

  1. O reklam gerçekten de çok güzel.
    Cindy Crawford'sa 86 ile 90 yillar arasidir :D

    YanıtlaSil
  2. Ve tesekkürler google :D
    Vogue Eylül 87 sayisi :) baska bi' reklam daha buldum :)) http://img16.imagevenue.com/img.php?image=67298_vakko-87-2_122_804lo.jpg

    YanıtlaSil
  3. Tuba, süper hızlısın, tebrikler! İlk reklam Ağustos, ikincisi Eylül sayısında çıkmış. İkinciyi sanırım aynı zamanda bulmuşuz:)

    YanıtlaSil
  4. Bu arada, Ekim ayında 13 yazıyla, bir ayda en çok yazı rekorumu kırmışım, aferin bana! Bundan önce rekor Aralık 2009'a aitti...

    YanıtlaSil
  5. Gerçekten de çok post yayinlamissin, keske ben de tembel olmasam da ben de 13 post yazabilsem ... :)

    YanıtlaSil
  6. Tuba, ayda 150 post yayınlayan bloggerlar var bu alemde!

    YanıtlaSil
  7. ben de şöyle bir şey duymuştum:
    vakko markası abd'de tescil edilememiş. çünkü vakko diye tescilli bir marka varmış abd'de.
    belki de bu ilandaki vakko, abd'nin o vakko'sudur?..
    olabilir mi acaba?..

    YanıtlaSil