28 Ekim 2010 Perşembe

Olivia Palermo'dan reklam kokan hareketler?

Efendim, Olivia Palermo geçen Perşembe günü (21 Ekim) New York'ta alışverişe çıkmış. 25 Park adlı bir butiğe girmiş. Yukarıda görüyorsunuz, askıdaki kıyafetleri karıştırırken tam bir "shopping therapy" modunda. Celebrity sitelerinde Olivia Palermo'nun butiğe gidişi, içeri girişi, dışarı çıkışı, Lig TV'de derbi maç öncesi trafikte sıkışan takım otobüslerinin canlı yayında gösterilmesi gibi tüm ayrıntılarıyla yer alıyor... Tam "Oh ne güzel! Dostlar alışverişte görsün!" diyeceğiz ama bu işte bir gariplik var...

Görüyorsunuz, Olivia elinde 25 Park alışveriş çantası, alışverişe uygun rahat ama gayet de şık kıyafetiyle şıkır şıkır poz vermiş. Gerçi biraz 23 Nisan günü içi neşe dolmuş öğrenci gibi duruyor, ama olsun, alışveriş yapınca demek ki çocukluğunun mutlu günlerine dönmüş olmalı. Bu arada, Olivia'nın böyle güneş gözlüklü fotoğraflarını gördüğümde onu sürekli Cheryl Cole'la karıştırıyorum... Neyse, fotoğrafa dikkatle bakacak olursanız, dışarıda ellerinde fotoğraf makineleriyle bekleyen paparazzileri görebilirsiniz. Yazık, adamlar karda kışta soğukta, evlerine ekmek götürebilmek için bekleşip duruyorlar!

Ama bir gariplik var yukarıdaki fotoğrafta. Daha önce Rihanna, Kate Moss, Celine Dion, Paris Hilton, Rihanna, Kate Moss, ... pardon kendimi tekrara başladım işte, yani diyeceğim bin farklı ünlünün böyle alışveriş yaparken uzaktan devasa zoomları olan fotoğraf makineleriyle çekilmiş yarı bulanık resimlerini gördüğüm için "celebrities in shopping" resimlerine alışığım, ama Olivia basbayağı mağaza içinde fotoğrafçıya poz vermiş.

Soru şu: Bu fotoğrafçı kim? Paparazzi değil mi? Biz aynı anda hem sakız çiğneyip hem şarkı söyleyemezken Olivia aynı anda hem alışveriş yapıp hem kameralara nasıl poz veriyor?

Fotoğrafların üstüne tıklayıp büyütmekten üşeniyorsanız, ama Olivia'nın üstüne tuttuğu mavili kazağın markasını merak ediyorsanız!, hemen söyleyeyim: Gypsy. Aklıma bu fotoğrafa yazılacak çok komik bir sürü resim altı yazısı (caption) geliyor:

"Hey Jimmy, bir fikir versene dostumm. Bu kazak bana gider mi? Geçen hafta West Village'da kafeye gittiğimde giydiğim kazağa çok mu benziyor? Ne dersin? Aman, şu sıralar Kim Kardashian denen cadalozla sürekli pişti oluyorum, senin kulağın deliktir, o bu kazaktan almış mı acaba? Akşama Mr. Chow'a gidicez, unutma ha, sööle arkadaşlara, süper bir elbise giyicem, yarın herkes o kıyafetimi konuşacak. Size iş çıkar!"

Şimdi de bu lacivert renkli, Haute Hippie marka marabou kuştüyünden yapılma yeleği giymiş, bizim için modelliyor Olivia. Parçalar yavaş yavaş yerine oturuyor. Şöyle düşünün, elimizde Olivia'nın alışverişini tam bir sosyal medya şovuna dönüştürmek için tüm altyapı mevcut:

- Olivia alışverişe çıkar, binlerce hayranı onu youtube'daki kanalından, canlı olarak alışveriş yaparken izler.
- Olivia kıyafetleri denedikçe, yaptığı kombinler, lookbook.nu ile birlikte Türkiye'de bunumugiysem.com'un da dahil olduğu, 25 farklı dilde yayın yapan sitelerde yayınlanır. Meraklıları anında kombinleri oylarlar.
- Bu sırada, Olivia'nın alışveriş yaptığı butiğin online sitesinde, Olivia'nın denediği kıyafetler, ürünleri alışveriş sepetine ilk önce atmayı başaran 2 bin şanslı fashionistaya %30 indirimli olarak satılır.
- Olivia'nın kıyafetlerine oy verenler arasından seçilecek 5 şanslı takipçiye, en beğendikleri Olivia kombini hediye edilir ve etkinlik sponsoru firmaların ürünlerinden oluşan bir "goody bag" ile Olivia'nın favori saç tasarımcısından ücretsiz bir fön çekimi kazanırlar.
- Olivia'nın bu alışverişi hakkında bloglarında yazı yazan bloggerlar arasından seçilecek bir talihli, Olivia'yla birlikte iki hafta sonra düzenlenecek "Evsizlere Yardım Balosu"na VIP olarak katılma hakkı kazanır.

Görüyorsunuz, tam bir "kazan kazan" (win-win) stratejisi, değil mi!

Oh, alışveriş bitti, şimdi o kadar kıyafeti giyip çıkarmanın ve tercihler yapmanın hafif yorgunluğu, çantadaki cicileri evde açıp tekrar bakmanın heyecanı ile Olivia mutlu. 25 Park butiği, Olivia Palermo gibi bir ünlüyü mağazalarında konuk ettikleri ve celebrity sitelerinde, bloglarda bu alışverişten söz edilirken kendilerinin bedava reklamı yapılacak olmasından dolayı mutlu. Olivia hakkında konuşup içimizdeki dedikodu canavarını kabarttığımız, "Ayy, leopar desenli bootie'sı çok güzelmiş, acaba nerde bulabilirim, mümkünse indirimli olarak?" diye soran bizler mutluyuz. Mutluyuz, değil mi? Mutluyuz, mutluyuz...

6 yorum:

  1. hem de çok mutluyuz:)

    ben moda bloggerı değilim ama yazınızı okuyunca çok mutlu oldum gülümsedim:)
    bu işler, ince işler gerçekten.

    YanıtlaSil
  2. inanılmaz bir pazarlama taktiği :)

    yazını okurken de çok eğlendim :D dilini çok beğendim :P

    YanıtlaSil
  3. Bu analizi yapmak aklima hiççç gelmezdi süper bi' post olmus :))

    YanıtlaSil
  4. Bloğumda size küçük bir ödül var :)

    Bu arada yazı çok harika ! ee nede olsa "sosyal meddya" ...

    YanıtlaSil
  5. dijital pazarlama ve sosyal medya, böyle güçlendikçe bu tip görüntüler çoğalacaktır..

    YanıtlaSil
  6. bence kendi potansiyelini (umarim böyle yaziliyordur?!) cok iyi kullaniyor. so, why not. ben'De onun yerin'De olsam ayni seyi yapardim. I LOVE her style!

    YanıtlaSil